lördag 13 juli 2013

Gyllene Tider konserten på Ullevi




















Fast bara från systemkameror...


Här skulle jag egentligen ha lagt ut lite häftiga konsertbilder. Men tyvärr så blev det en tråkig förbudsskylt istället..


Glad och förväntansfull inför kvällen kom jag till Ullevi för att se Gyllene Tider uppträda. Fast det förbyttes snabbt i en grym irritation och djup besvikelse. Jag blev tillsagd att jag måste lämna min kamera i effektförvaringen utanför arenan därför det rådde ett foto och filmförbud inne på området sade en vakt och pekade på en skylt där det stod att  foto eller inspelningsutrustning var förbjuden att medtaga in. Men vadå sade jag, alla som har mobiltelefoner då, ska de också behöva lämna in sina eller?

Nej detta förbud gällde bara systemkameror som jag hade och för att ha dessa med sig in så krävdes ett presskort eller ett särskilt tillstånd för dessa. Men vad fan sade jag detta är ju helt sjukt idiotiskt att jag som bara hade min systemkamera med mig och äger ingen smartphone ska behöva lämna in den och förlora halva upplevelsen. Jodå det skulle jag göra annars så släpptes jag inte in. 


Dessutom hade min systemkamera inget mega-objektiv utan ett vanligt 18-200 objektiv som motsvarar ca 10 gångers förstoring. Men alla 50.000 smartphones med samma prestanda och med HD-filmning var däremot välkomna in på arenan. Snacka om djup idioti av de som bestämt detta. Ska kräva pengarna tillbaka av Ullevi och Got event för denna idiotiska regel som direkt förstörde halva min upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar